Regenerativt reiseliv og besøksforvaltning

Logo for Parks Norway. Blå blomst med tekst og hvit bakgrunn

Parks Norway

Våre parker rundt om i hele Norge har mange fantastiske opplevelser, aktiviteter og historier de vil formidle til besøkende og fastboende. I prosjektet har parkene selv identifisert sine særtrekk og unike identitet som de så har arbeidet med videre i prosjektet. Vi har tatt utgangspunkt i at det vi tilbyr skal gi den besøkende en

Parks Norway Read More »

Valdres som varemerke og merkevare

Stedsmerkevarebygging og regional identitet er viktige fokus for en natur- og kulturpark. Valdres-logoen er ikke bare et varemerke. Logoen har en samlende effekt i regionen, og Valdres har blitt en merkevare som nå forvaltes videre. Den nåværende Valdres-logoen ble lansert i mai 2006. I forkant av dette ble det jobbet med ulike prosesser og muligheter

Valdres som varemerke og merkevare Read More »

Mann peker mot et fjell

Besøksforvaltning i en verdensarvpark

Det naturskjønne og ærverdige Nærøyfjordområdet er arena for en økende turisttilstrømning. Området får hvert år besøk av hundretusener av mennesker – hovedsakelig i sommerhalvåret. Mange kommer sjøveien, mens andre tar Flåmsbanen eller ankommer med bil/buss. Området regnes som naturarv med fremstående universell verdi, og er oppført på UNESCOs verdensarvliste. Turismens knutepunkt er bygda Flåm, med

Besøksforvaltning i en verdensarvpark Read More »

Skroll til toppen